tiistai 23. joulukuuta 2014

1 YÖ JOULUUN ON

Hui miten aika juokseekaan niin nopeasti! Jouluaatto on jo huomenna, ja minäkin vietin eilen ensimmäistä 

päivääni täysi-ikäisenä!! Aloin kärsiä ensimmäisestä ikäkriisistäni täyttäessäni 17. Useimmiten 18 on se ikä,

 mitä odotetaan kuin kuuta nousevaa, mutta mun kohdalla ei. En haluaisi olla näin vanha:
 
tanssimaailmassa olen vanha, liikaa velvollisuuksia mun makuuni, lähempänä tylsää aikuisuutta... En 

kuitenkaan pystynyt välttymään tältä, vaikka kuinka halusin. 
 
Aamulla pikkusiskoni ja äitini herättivät minut laululla, ja nautittiin aamiaista yhdessä. Laittauduin ja hyppäsin 

klo 10.17 junaan Helsinkiä kohti. Kävimme syömässä kahden ystäväni kanssa ennen kuin menin pitämään 

viimeisen esibalettitunnin ja treenaamaan ennen joulua. Illalla suuntasinkin takaisin Lahteen. Eiliseeni ei 

kuulunut alkoholia, minkä oletan kuuluvan aika monen 18 vuoden ikää juhlivan syntymäpäivään. Satuin 

kuitenkin sairastumaan flunssaan, jes. "Täysi-ikäisyyden helmet" jäävät minun kohdallani vielä odottelemaan.

Tänä vuonna olin ajoissa joululahjojen kanssa. Ensimmäiset lahjat hankin marraskuun puolella, ja viimeiset 

viikonloppuna. Vältyin pahimmilta ruuhkilta ja stressiltä. 

Meidän perheemme joulu on mennyt lähes samalla kaavalla vuodesta toiseen. Vietämme koko päivän

 perheen kesken joulumusiikkia kuunnellen, syöden, katsoen joululeffoja, koristellen kuusen, illalla annamme

 toisillemme lahjat ja mikä parasta, vain oleskellen joulukoristein koristellussa, lämpimässä kodissa. Tänä 

jouluna oon niin puhki, että tosiaan kaipaan vaan lepäilyä tältä lomalta. Poikkeuksellisesti tänä jouluna

 isosiskoni ja hänen miesystävänsä viettävätkin jouluaaton ja joulupäivän keskenään Turussa. Se on ehkä

 suurin poikkeus mitä tämä joulu pitää sisällään.

2 kommenttia: